Helgat vare ditt namn

Arne är min hjälte alltså. Idag på Fysik B skulle han prata om måndagen (alla tekniklärarna är på nått skit så vi är "lediga") och vad vi skulle göra.

- Ni ska ju egentligen ha fysik på måndag men jag förstår att ni hade tänkt vara lediga då!
- Bortklemade som alla andra svenska ungomar!

Stina och jag säger till Arne (som så många gånger innan) att han inte ska vara så bitter och indirekt kalla oss för hemska barn. (Mannen tycker även om att generalisera, helst dela in folk i grupper som "svenska ungdomar" och "samhället".)
Men iaf så tar Arne åt sig lite när vi skämtade med honom och bekänner inför klassen^^

- Ja okej, jag kanske var lite hård förut och jag tycker inte alls ni är hemska.
- Gruff, jag får väl försöka mildra min framtoning lite.

Han är ju helt underbar, helst när han inte riktigt förstår hur bitter han egentligen låter. Ska bli riktigt roligt att se hans min på studenten när han ska få sin citatbok. Där finns godingar som:

"Det är ju som att spela harpa för döda kycklingar" (Om att försöka lära oss nånting)
"Har du inget vettigare att lägga pengarna på?" (Om Ivans nya, vita lins)
"Idag skulle jag helst av allt vilja se er gå ut genom den dörren" (Arne med migrän är inte att leka med)
"Elin, vi ska räkna matte, inte starta flickskola!" (Elins fnitter har en decibel-nivå som inte är av denna värld)

En gång frågade vi även varför det var så kallt i skolan och jag minns inte exakt vad han sa med det var något med att om vi ökar värmen kan vi lika gärna låta alla svenska ungdomar åka taxi till skolan varje dag och bla bla bla så kan vi snart stänga ner hela samhället!

Mannen, myten, legenden. Verkligen! :)

Jag och min ljumske ska på partaayy ikv :D

Kommentarer
Postat av: Vickan

Arne asså! :D

2008-04-11 @ 16:12:23
URL: http://annavictorianilsson.blogg.se
Postat av: Helge

haha! xD vi ska skriva en citatbok oxå! :D

2008-04-11 @ 19:34:31
URL: http://helgur.blogg.se
Postat av: stinan

arne är min hjälte

2008-04-12 @ 12:23:02
Postat av: Henry Persson

Hahaha, vilken sköning!:D

2008-04-12 @ 18:01:32
URL: http://henrypersson.blogg.se
Postat av: AeroTech

jag brukar säga "hälge vare ditt namn"... mycket roligare... o du är inte trevlig, mest elak.. :P

2008-04-16 @ 17:43:28
URL: http://aerotech.blogg.se
Postat av: elin

detta var en otrolig gladkick. haha.

2008-04-16 @ 20:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0