Revolutionär Roulette

Okej, jag tänkte ta och berätta om mina två dagar i Göteborg.
Det börjar med bussresan ner dit. På Mjölby bussstation där mamma och jag står och väntar finns två högst enerverande tanter. Riktiga tjattertanter. Såklart så väljer dessa tanter sen platsen framför mig i bussen. Jag försökte dränka deras tjatter med Poddis, men de var helt enkelt alltför exalterade över att de skulle på Svenska Fibromyalgi Föreningens årsmöte. tt kompendium med en väldigt massa budgetförslag fanns med och de skulle även äta en trerättersmiddag med nån rödtungerullad till varmrätt. Fina fisken det!

I övrigt njöt jag av att sitta själv på ett säte och bredde ut mig. Tills vi började närma oss Jönköping, eftersom jag hade Poddis på ganska högt lyckades jag bara snappa upp några av busschauförens ord
-ska gå av och fortsätta på en annan buss.
Detta gjorde att jag hamnad i uppllösningstillstånd, tänkt om jag skulle gå av och vad skulle jag göra? Eftersom jag är fruktansvärt svensk så vägrade jag gå fram och och fråga busschauffören men jag måste erkänna att jag ett tag tom övervägde att fråga tjattertanterna, bara för att jag hade panik. Men som sagt, jag är svensk så jag satt kvar på min plats, bussen åkte iväg och jag oroade mig i ungefär 15 min att jag var på väg mot Hässleholm. Sen kände jag igen vägen, phew.
Här imellan hade jag även fått ge upp mitt tomma säte. Min kompanjon blev en läskigt skäggig man som satt och lusläste en bok om Sveriges fotbollshistoria. Det var efter jag såg detta som jag förstod att han var harmlös.
Och ja, tjattertanterna satt kvar. Den ena hade nu plocka fram en tidning från väskan med namnet Pensionär. Där kunde man läsa artiklar som Så anlades rabatten, Bettan har livslust trots sin Diabetes ochden mycket populära frågespalten: Fråga PRO-juristen. Det kallar jag kvalité läsning om något.
Jag fick för övrigt värsta hostattacken och fick sitta och pimpla ramlösa, skakandes brevid den harmlösa fotbollsfantasten. Jag lyckades också klämma i mej tre Fisherman's Friend på mindre än 5 minuter. Grattis till mej!

Sen somnade jag och vaknade tydligen 4 mil från Göteborg och märkte panikartat att det var meningen att jag skulle ringt Linus i Borås. Jag vet, jag är grym på att åka långdistansbuss ensam.

Väl framme i Göteborg var jag lite ensam ett tag eftersom Linus inte kommit från skolan än. Gå i affärer själv avr inga problem men jag hade bara ätit frukost och klockan var 4 så jag var tvungen att äta något. Stallde mej i jättekön på McDonalds, bakom två tjejer. Båda ungefär 17+, den ena med en bulle i ugnen och den andra med en plastblomma hon ständigt luktade på. Jag välkommnade mig själv till storstaden.
Sen satt jag och åt min cheese och kände mig som världens mest ensamma och övergivna människa.

Sen hittades Linus och Helena och vi åkte tillbaka till lägenheten. Kvällen bjöd på Tacos och Corona, det var jävligt fint det.
Sen skulle Linus och jag åka iväg och se 21 i Bergakungen. Men spårvagnarna var cp och vi gav upp eftersom vi insåg att vi inte skulle hinna till våra plusstolar. Vi gick tsället och hyrde Jesse James, en film som iten borde få komma nära Oscarsgalan för den sög. Så vi sket i't och kollade på Notting Hill istället. Helena kan för övrigt varenda replik och vi garvade som as på Spike :D
Sen var det nattis. Helena hade tenta kl 09 och Linus och jag hade en lågn dag på stan framför oss.

Jag märkte nu att det här blev ganska långt så det får bli ett inlägg om nästa dag.


Kommentarer
Postat av: Vickan

du har så skönt språk i dina inlägg, tycker jag ;D
fortsätt så...jag gillart, haha :p

2008-04-28 @ 14:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0