Zigenardotter

Göteborgsinlägg 2 då.
Upp med tuppen nästa dag! frukost och spana på Rambaldimannen som hade mkt att göra med sina grönsaker som alltid!
Linus och jag drog tidigt in på stan, låste in min väska i ett skåp på centralen och begav oss mot Nordstan. Hängde på låsen och kom in i Femman exakt kl 10.00.
Här efter följde 4h runt i hela Göteborg. Snabba turer in i vissa affärer som inte hade några vita klänningar och långa turer in i de som hade det. Efter ungefär 30 turer till provhyttarna hade jag nu 3 lämpliga klänningskandidater.
Sen mötte vi upp med Helena som var färdigtentad och vi tog en tripp till Jensen Böffhus för lite lunch. Favoritbiffen ägde!

Redan här började min beslutsångest, försökte förklara hur klänningarna såg ut för mamma på telefonen och tog till mej så mkt jag kunde av vad Linus o Helena tyckte. Jisses. Detta slutade i vilket fall med att vi fick gå tillbaka till alla affärer igen och prova om alla klänningar. Tillslut blev det den svindyra jäkeln från Design Only. Efter detta följde 10 minuter som vi lyckades gå ungefär 10 steg frammåt. Jag hade nämligen panikattakcer och höll på att börja gråta för att jag trodde jag köpt fel klänning och det var bara 7 dagars öppet köp. Linus lyckades lugna mig med att jag kunde ta hem klänningen och skicka den till honom på måndagen så hann han lämna tillbaks den om det nu var så. Så att jag kunde tänka lite mer och visa mamma.
Motvilligt tog jag min påse och vi gick mot centralen. Sa hejdå till Helena och gick och tog en glass med Linus. Vi lyckades hitta vart bussen skulle avgå ifrån och sade adjö. 20 kvar till avgång.
Jag hade trevligt ett tag och sneglade på en assöt kille som satt mitt emot, det var fint.
Sen kom det en uteliggare och satte sig bredvid mej, han hade väldigt utploppande ögon. Sen började han stirra på marken vid mina fötter, jag kramade hårt om 1500kronorsklänningspåsen och försökte behålla lugnet.
Uteliggaren böjer sig ner och räcker ner handen vid min påse. Plockar upp en halvröken cigarett från marken och borstar av den. Reser sen på sig och tänder cigaretten och går rökande vidare. Ihhh.

Sedan kommer det såklart en alkis med en ölburk i varje hand. Jag tror han var hemligt utskickad av tv4 för han kunde inte sluta skrika om hur bra körslaget var och att alla borde titta på det. (Vilken tv hade han sett det på?)
Efter detta sa han att Brolle åkte ut förra veckan, jag kunde slått honom och var påväg när han kom på att det var Marko som åkt ut. Phew för hans del.

Såklart hamnar man bakom en rikgti skön typ hem med. En halvsvensk man som pratade i mobilen EN TIMME OCH TRETTIO MINUTER. Inte lågt heller, uatn riktigt högt. Dessutom sa han Förstår du vad jag menar mellan varje mening. Högst enerverande.
Sen gick mannen som tur var av och ersattes med en ung tjej, phew täntke jag. Vad kan en ensam blondin faktist göra mig? Jo men vad, ringer till sin kompis och pratar om hur hon gjort slut med sin kille. Sen grät hon, floder!
SNYFT! Jag pallade verkligen inte utan försökte dränka henne med Gossip Girl, det gick sådär.

Jag glömde att jag såg Robert Gustafsson förresten, coolt.

Kommentarer
Postat av: Vickan

haha, jag hade ju sagt åt tösen att och hålla käft och sätta sig nån annanstans! Banne mig!

2008-04-28 @ 14:28:05
Postat av: Jessica Anshagen

Hej,

Tänkte bara tipsa om min tävling just nu där man kan vinna jätte fina smycken ifrån Pandia.se !
Trevlig helg!
Kram

2008-05-10 @ 23:45:53
URL: http://www.jessi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0